Een grot voor een monstermerk

Grendel Games

Er zijn maar weinig bedrijven, die zowel bij de oprichters als bij de medewerkers in het bloed gaan zitten; Grendel Games is zo’n bedrijf. De klanten zien die trots terug in de serious games die zij bouwen. Toen Eko Kooistra en Ingrid van der Geest voor Grendel aan de slag gingen om het merk en de huisstijl te vernieuwen, was onderdeel van de opdracht om de medewerkers echt bij deze restyling te betrekken. Samen met Gist bedachten zij het antwoord: een ei, een grot en de genen van een monster.

Onderdompelen in het merk
Grendel is een monster uit de Beowulf – een middeleeuws episch gedicht over een held uit Denemarken dat het hart van de game-nerds nog altijd sneller doet kloppen. Op een gewone doordeweekse ochtend vindt elke medewerker een zwart doosje met een keramiek ei en een kaartje met de tekst ‘Grendel is waiting for you…’ Een uurtje later leiden we hen naar een donkere kamer die omgebouwd is tot een grot met zeewier, schelpen en het merkmodel van Grendel. Een grot om je als medewerker net zolang op te sluiten totdat je jouw inspiratie, jouw beeld van Grendel, jouw dna in het merk hebt achtergelaten.

Helderheid in emotie
In twee weken tijd schrijven, tekenen, knutselen 16 mensen prachtige verhalen in elkaar. Ieder individu legt helder met gevoel op tafel, hoe zij hun sporen in het bedrijf achterlaten. En omgekeerd. Het delen van deze verhalen raakt aan een diepere laag, dan een samenvatting in merkmodel kan omvatten. Het geeft de diepgang om een radicaal nieuwe huisstijl en website te maken. Passend bij het bedrijf, gedragen en gevoed door alle medewerkers. Volg de link voor de website van Grendel Games.